44 boeren en toerisme-sector zetten Achterhoeks streekproduct op de kaart voor toeristen én inwoner
Geplaatst op 5 oktober 2020
44 boeren uit de Achterhoek starten een samenwerking met Achterhoek Toerisme en Binnenstad Zutphen. De ondernemers van Vereniging Streekproducten Achterhoek – Liemers werken aan een gezamenlijke campagne voor meer bekendheid en afzet onder inwoners en toeristen. Samen met Achterhoek Toerisme en Binnenstad Zutphen gaan zij de Achterhoek nóg meer uitdragen als regio waar je goed en lekker kunt eten van regionale producten. “De Achterhoek staat sowieso al aardig bekend om de agrarische producten, maar zeker in deze tijden van COVID-19 merken we dat veel meer mensen op vakantie gaan en gaan uit eten in eigen land”, vertelt Marcella de Vos van Achterhoek Toerisme tijdens De Gelderse Korte Keten Sessie op 5 oktober. Deze samenwerking is onderdeel van een POP3 project over Korte voorzieningsketens.
De gezamenlijke campagne wordt momenteel ontwikkeld.
Lees ook het interview met Geert Veenendaal, bestuurslid van de Vereniging Streekproducten Achterhoek – Liemers en Marijn Struik, coördinator van het POP3 project.