4 november 2020: Promotie en bewustwording in de korte keten"/>

4 november 2020: Promotie en bewustwording in de korte keten

4 november 2020: Promotie en bewustwording in de korte keten


Verdiepende Gelderse Korte Keten Sessies – 19e Netwerkbijeenkomst


4 november 2020
| 20.00 – 21.30, met inloop vanaf 19.30 | online

Met onder meer Marcella de Vos (Achterhoek Toerisme), Annerie van Bommel (Vereniging Streekproducten Achterhoek – Liemers) en Marijn Struik (POP3 coördinator)

Hoe gaat de promotie- en bewustwording van regionale producten? Wat werkt bij initiatieven en collectieven en hoe kunnen we dat versterken? Deze online sessie van het Gelders Kennisnetwerk Voedsel op woensdagavond 4 november is een verdieping op De Gelderse Keten Sessie van 5 oktober en gaat over de inzet van regio’s, initiatieven en andere partijen om de bewustwording over en verkoop van regionale producten te vergroten.

Wat gaan we doen?

  • Leren waarom het nodig is om bewustwording te creëren over een korte keten (zowel bij chefs, retailers als consumenten)
  • Horen over initiatieven en programma’s die zich bezighouden met bewustwording en promotie van de korte keten, van regionale producten en producenten. Hoe pakken zij dat aan?
  • Inspiratie opdoen hoe je als initiatiefnemer promotie en marketing kunt aanpakken.
  • Verkennen wat de meerwaarde is van een streekkeurmerk.
  • Kijken wat de landelijke campagne Support Your Locals voor Gelderse initiatieven heeft gebracht
  • Onderzoeken wat we (samen) kunnen doen om de aandacht en bewustwording te versterken.

Met onder meer toelichting door de Vereniging Streekproducten Achterhoek-Liemers, Achterhoek Toerisme en Binnenstadsmanagement Zutphen over hun samenwerking en concrete ambitie en acties.

44 ondernemers van Vereniging Streekproducten Achterhoek – Liemers gaan samen met Achterhoek Toerisme en Binnenstad Zutphen de Achterhoek nóg meer uitdragen als regio waar je goed en lekker kunt eten van regionale producten. “De Achterhoek staat sowieso al aardig bekend om de agrarische producten, maar zeker in deze tijden van COVID-19 merken we dat veel meer mensen op vakantie gaan en gaan uit eten in eigen land”, vertelt Marcella de Vos van Achterhoek Toerisme tijdens De Gelderse Korte Keten Sessie op 5 oktober.


Doelgroep

  • deelnemers van het Gelders Kennisnetwerk Voedsel (initiatieven, gemeenten, provincie)
  • geïnteresseerden in Gelders voedsel

Lees ook


Programma

19.30 Online inloop
20.00 Welkom en opening
Met onder meer: in vogelvlucht een overzicht van projecten en programma’s die bijdragen aan promotie en bewustwording
20.15 Vereniging Streekproducten Achterhoek-Liemers en Achterhoek Toerisme
Toelichting en gesprek met initiatiefnemers en POP3 coördinator. Wat zijn ambities en plannen en wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld deelname van Binnenstadsmanagement Zutphen?
20.45 Ervaringen van andere initiatieven
20.50 Wat kunnen we doen om de inzet van initiatieven en regio’s te versterken / aan te vullen?
Met onder meer: Wat is de eventuele meerwaarde van een streekkeurmerk?
#SupportYourLocals: crisis oplossing of duurzaam campagne-instrument?
21.15 Afspraken en afronding
21.30 Einde