Campagne ‘Super Die Boer’ in Cleantech Regio
Geplaatst op 27 juni
Binnen de Cleantech Regio is in april de campagne ‘Super Die Boer’ gelanceerd. Een initiatief om de inwoners van de regio te wijzen op de mogelijkheden om lokale producten in de regio te kopen. Van groente en fruit tot aan brood en vlees.
Via de website www.superdieboer.nl kunnen bezoekers in een handomdraai zien welke lokale ondernemers binnen de Cleantech Regio hun producten aanbieden. Dat kunnen boeren zijn, supermarkten die lokale producten verkopen, maar ook lokale bakkers, restaurants en slagers. Op de website staat een kaart met adressen voor de lekkerste producten. Bijvoorbeeld: ‘De Pantry’ (een onbemande buurtwinkel voor lokale producten in Wilp), de coöperatie ‘Van Onze Grond’ (die streekproducten in de schappen van de supermarkt brengt) én burgerboerderij ‘De Patrijs’ met zogenaamde ‘vers-lokalen’ in de Cleantech Regio.
De campagne duurt vier maanden en is onder meer zichtbaar in lokale kranten en bladen, social media-accounts en websites van de aangesloten gemeenten en partners en bij de lokale ondernemers.
Korte Keten Deal
Tijdens en ná de campagne ‘Super Die Boer’ wordt er middels een zogeheten ‘Korte Keten Deal’ intensief samengewerkt door de gemeenten om de inwoners en personeel binnen de regio in contact te brengen met de lokale producten en ondernemers. De colleges van de deelnemende gemeente binnen de Cleantech Regio gaan zich sterk maken voor lokale producten. Dit doen zij onder andere door bewuste inkoop van lokale producten, het actief informeren van personeel over regionale herkomst van producten en natuurinclusiviteit en agro-toeristische organisaties in te zetten voor in- en externe opdrachten (bijvoorbeeld horeca, bijeenkomsten en evenementen).
Help super die boer verder te verspreiden:
- Like en volg de Super die Boer facebookpagina @Super die Boer
- Volg ons op Instagram @superdieboer
- Gebruik zelf de hashtag #superdieboer op social media.